sâmbătă, 14 martie 2015

Discurs-Limba și literatura română

                                                  Discurs
Tema:,,Povara bunătății noastre''-o pledoarie pentru rezistența neamului în numele perenității.

-De ce ai atîtea riduri?
Într-o zi întreb de bunul.
-Am trăit o viață lungă,
Mi-a răspuns atunci bătrînul.

-Cît trăiești pe lume,viața,
Cum să-ți spun eu,băiețele?
Lasă-n suflet și pe față,
Brazde mari,mai mărunțele...

-Și în fiecare brazdă,
E ascuns-o amintire...
E ascuns-o suferință...
Viața nu-i doar fericire.

                                   Stimată audiență,
   Cu toții știm că viața e plină de surprize,că în fiecare minută,secundă,la orice colț ne poate aștepta o primejdie,că viața nu e atît de roz cum ni-o imaginăm,că oricît nu le-am ocoli,greutățile și suferințele ne vor ieși în cale...Dar totuși cu toate opozițiile ei,viața e frumoasă...Căci dacă nu ar fi ele,cum am mai ști ce înseamnă viață?!Cum am putea estima fiecare clipă frumoasă?!
  Trebuie să trăim cu încredere în propriile forțe și nicidecum să nu plecăm capul în fața greutăților.
Spre exemplu vă pot aduce personajul principal al operei,,Povara bunătății noastre'' de Ion Druță,Onache Cărăbuș.
  Viața nu i-a fost deloc ușoară,a avut multe de înfruntat.A luptat în război,și-a pierdut fiii și soția,i-a ars satul natal,dar Onache nu a plecat capul,ci a mers demn printre toate riscurile vieții.
  În final aș vrea să menționez că viața nu-i doar fericire,ea mai are și clipe de durere,de suferință,de neputință,însă dacă toate acestea n-ar fi,nu am cunoaște niciodată prețul ei.
                                Vă mulțumesc pentru atenție!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu